۱۴۰۱-۰۴-۰۹

خبرچین: تازه ترین‌ها از اتریش( ۲ )

 

منبع اینجا

انتخابات ریاست جمهوری اتریش در پیش است.نهم اکتبر برای انتخابات تعیین شده است.الکساندر فاندربلن هفتاد و هشت ساله  رئیس جمهور وقت اتریش برای دومین بار خود را کاندید کرده است.رقبای او که میبایستی برای رسمیت یافتن شان در این رقابت ها حداقل شش هزار امضا جمع کنند بنظر می آید که شانسی برای پیروزی ندارند.بخش اعظم احزاب پارلمانی اتریش بجز حزب دست راستی اتریش بنفع فاندربلن از ارائه کاندید خود صرفنظر کرده اند.تا کنون شانزده نفر دیگر خود را کاندید کرده اند.

ارقام مبتلایان به کرونا از نوع جدید آن همچنان افزایش می یابد و این در حالی است که تست کمتری نسبت به دوران اوج گیری این بیماری مهلک انجام می پذیرد. اوج دوباره کرونا در شرایط کنونی موجب شده است که پرسنل هواپیمایی که خود به این بیماری مبتلا شده اند, با کمبود شدید مواجه شوند. بسیاری از پروازهای داخل اروپا و یا کشوری بعلت کمبود پرسنل و مهمانداران این پروازها کنسل شده اند. مسئولان وزارت بهداشت و سلامتی بتازگی اعلام کردند که واکسن چهارم کرونا در دسترس است و افرادی که سنشان بیشتر از دوازده سال است میتوانند به مراکز در نظرگرفته شده مراجعه و خود را واکسینیزه کنند. گفتنی است که در همین هفته لغو قانون واکسن اجباری از سوی مقامات اتریش اعلام شد.

قاچاق انسان در سالهای اخیر بسیار قربانی گرفته است.سودجویی قاچاقبران باعث مرگ بسیاری از پناهجویان شده است. در شهر آیزن اشتات قاچاق بر 19 ساله به اتهام قتل محاکمه میشود. او سی تن از پناهجویان را بمدت هشت ساعت در یک مینی بوس حبس کرده بود. در ادامه دو تن از آنان که شهروند سوریه بوده اند, خفه میشوند.جسد ایندو در اکتبر سال گذشته کشف شده بود.این دادگاه در پایان قاچاقبر 19 ساله را به هفت سال زندان محکوم کرد.

دولت اتریش از پیشنهاد بررسی کیس پناهجویان در کشور سوم که شمه ای از آنرا دولت انگلستان برای انتقال پناهجویان به رواندا در شرق آفریقا به مرحله اجرا گذاشته است پشتیبانی میکند. در حال حاضر و بدلیل مخالفتها این طرح متوقف شده است. گرهارد کارنر وزیر کشور اتریش که از اعضای حزب خلق است گفت: راه حل خوبی است که در آینده متقاضیان پناهندگی را به کشور سوم بفرستیم تا زمانی که تقاضای آنها بررسی کامل شود. این در حالی است که باز هم خبری تکاندهنده از مرگ پناهجویان و مهاجران در کامیون منتشر شد. اینبار در تگزاس آمریکا اجساد 46 تن از آنان پیدا شد. تعداد کشته شدگان در روزهای بعد به 53 نفر افزایش یافت.گرمای سوزان و خفگی علت مرگ آنها گزارش شده است. تعدادی دیگر نیز بعلت گرما زدگی در بیمارستان بسر میبرند. در کامیون آب و هوای تازه وجود نداشته است و سه نفر در این ارتباط در بازداشت هستند.

تهدید به بمبگذاری در اماکنی که وابستگان اسرائیلی تجمع می کنند افزایش یافته است. جامعه فرهنگی آنها از اهداف مخالفان میباشد. وزارت کشور اتریش تروریستهای اسلامگرا را مسئول این تهدیدات می دانند و تصمیم دارند تا با جدیت تمام این موضوع را پیگیری کنند.همزمانی این تهدیدات با برگزاری دادگاه 4 جهادگر در شهر گراتز تردیدهایی را برانگیخته است.

شهر وین برای چندمین بار بعنوان بهتری شهردنیا برای زندگی شهروندانش انتخاب شد.این شهر که دهه هاست توسط سوسیال دمکراتها اداره میشود میتواند جاذبه های توریستی این شهر را کماکان افزایش دهد.وین شهر موسیقی,زیبا,تاریخی و پاکیزه ای است که یکی از اهداف میلیونها جهانگرد از قاره های مختلف جهان میباشد.

اوج دوباره مبتلایان به کرونا در اتریش, افزایش دمای حرارت و بتبع آن خسارات هنگفت به مزارع مزروعی, کمبود واردات گاز از روسیه و عدم آمادگی دولت در مواجهه با آن مجموعه ای است که میتواند نارسایی های محسوس در زمینه های صنعتی و تولیدات داخلی کشور اتریش بوجود آورد. بدنبال این نارسایی ها پیش بینی میشود که روند افزایش قیمتها و تورم همچنان ادامه یابد.

شش سال پیش آیلا سیزده ساله بود که همراه پدرش به اتریش آمد. امروز او در آستانه پایان تحصیلات دبیرستانی اش که جزو بهترین هاست, با خطر بازگرداندن به صربستان مواجه است. همچنین برای او سه سال ممنوعیت سفز به اتریش در نظرگرفته شده است. در حقیقت امر این تصمیم میتواند همه زحمات او را در تحصیل و هر آنچه برای زندگی اش تدارک دیده و همچنین در محیط زندگی اش همه را بر باد دهد. وزارت داخله کشور اتریش علیرغم افتضاحات فبلی اش برای بازگرداندن کودکان در حین تحصیل به کشورهایشان و بدلائل نامعقول این تصمیم را اتخاذ کرده است. نهادهای حقوق بشری و مدافعان حقوق کودکان و نوجوانان معترض هستند. بر طبق قوانین اتریش کودکان و نوجوانان حقوق قانونی خود را دارند و وابسته به رفتار و کردار والدین خود نیستند و این اقدام علیه حقوق آنهاست. این درحالیست که دولت کنونی از ائتلاف میان حزب خلق و سبزها تشکیل شده و سکوت سبزها در برابر این اقدامات وزارت کشور پر معناست!

کشورهای عضو ناتو در شهر مادرید دیدار داشتند و ترکیه در معامله ای با کشورهای سوئد و فنلاند حاضر شد تا رای مثبت به افزوده شدن ایندو کشور به ناتو بدهد. یکی از درخواستهای ترکیه اردوغان استرداد دهها عضو پ ک ک و سازمانهای مخالف دولت اردوغان به ترکیه است. نکته دیگر شرکت نماینده اتریش بطور غیر رسمی در این نشست است. بر اساس گزارشات دولت اتریش قصد دارد علیرغم بیطرفی این کشور همکاری هایی نیز با ناتو داشته باشد.

افزایش تصاعدی قیمت ها و بویژه نفت و بنزین و گاز و برق و مایحتاج ضروری زندگی در اتریش باعث نگرانی های بسیاری است. این در حالی است که حقوق بخش اعظم کارگران و کارمندان در این کشور ثابت مانده است.افزایش آنی و دراز مدت این اقلام در هاله ای از ابهام مانده است. بسیاری از نگرانی ها در مورد صورت حساب سالانه برق و گاز میباشد. دولت اتریش قولهای بسیاری برای یارانه داده است حال آنکه پشتوانه این قولها و مبالغی که برای آن وعده داده شده است مشخص نیست.

30.06.2022


یک نظر بنویسید

 

نظرات شما

بدون نظر